- Tot i que els mestres hagin de fer cursets creiem que no estan lo suficientment preparats ara mateix per impartir classes amb aquesta tecnologia tant nova i amb una metodologia tant diferent a la dels darrers anys.
- La substitució d’un llibre o enciclopèdia per una recerca a la viquipèdia o al google, reconeixem que ens facilita la feina però que a la vegada perdem valors tradicionals. Aquests valors si als infants des de petits no se’ls implanten creixen amb un desconeixement al complert dels valors fonamentals que la informàtica i les noves tecnologies no poden aportar.
- La relació alumne - professor passa a un segon pla, la relació és més freda ja que l’alumne durant les hores de classe resoldrà la majoria de problemes i dubtes mitjançant la recerca per Internet sense cap contacte directe amb el mestre.
- I si l’ordinador s’espatlla, qui es fa responsable? L’escola? Els pares? El govern central? No s’ha tingut en compte que econòmicament no tothom es pot permetre segons quines coses.
- La cal·ligrafia deixa de ser important? Després de molts anys d’insistència amb el tema, ens nens passaran a teclejar en comptes d’escriure amb un bolígraf o un llapis? A més a més, ortogràficament no s’aprèn el mateix. Amb un bolígraf , aprens de les faltes que tu fas, ja que hi ha alguna persona que te les corregeix i t’explica el perquè d’aquell error i com corregir-lo, mentre que si tu escrius al Word, ell mateix et corregeix les faltes sense donar-te cap explicació del perquè aquella paraula està incorrectament escrita.
- Per no deixar de banda el tema de la vista; tantes hores davant d’aquell aparell son bones per als nens?
7. S’ha demanat opinió als pares i alumnes dels centres on s’ha establert aquesta iniciativa? Són ells els principals protagonistes i les opinions estan totalment en desacord amb el nou projecte.
Per tant, creiem que el millor seria fer primer una innovació pedagògica per més endavant continuar amb la tecnològica.
Estem d’acord amb el progrés tecnològic que ja fa anys que va cada vegada millor, però no amb l’abús d’aquestes tecnologies i menys a segons quins grups d’edat.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada